Известие

Collapse
No announcement yet.

смяна на задни накладки, егати щуротията

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • смяна на задни накладки, егати щуротията

    Ама не очаквах да е чак толкова щурава работа това. Понеже накладките започнаха да стържат на метал викам зима не зима ще ги сменям. И ми отидоха два дена. Предишния собственик неговата кожа италианска оставил дисковете да добият хубав ръб и апаратите нямат сваляне. Що бой изядоха докато изстържат остатаците от феродо по старите накладки не е за приказване. И най-веселото е че спирачния цилиндър се прибира не с натис а с въртене, ерго за да отвориш челюстите трябва да си ги свалил вече. А понеже се наложи да откача единия спирачен маркуч сега ще се забавлявам и с обезвъздушаване. Да не говоря че всичките им инструменти безумно нестандартни. Аз да си призная досега не бях ползвал ключове 11 и 14. Ръчната съм я закачил само от едната страна защото без канал явно няма как да стигна до мястото за разхлабване на въжето.
    Бе купон с две думи.
    Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
    Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
    Peugeot 508 RXH 02.2013

  • #2
    Евала аз това не съм го правил аз съм от Младост2!
    Може да обнемим мнения и опит някой път?
    Alfa Romeo 155 1.8TS 96 климатроник

    Comment


    • #3


      Може, може щот най-добре е да черпиш опит от някой патил вече
      Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
      Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
      Peugeot 508 RXH 02.2013

      Comment


      • #4
        Да съглсен съм! Имам много да уча
        Alfa Romeo 155 1.8TS 96 климатроник

        Comment


        • #5
          Re: смяна на задни накладки, егати щуротията

          Първоначално публикувано от Alexanderbb
          Ама не очаквах да е чак толкова щурава работа това. И най-веселото е че спирачния цилиндър се прибира не с натис а с въртене, ерго за да отвориш челюстите трябва да си ги свалил вече. .
          Ами момко навремето пак имаше1 италианска кола-/лиценз в Полша/ кола с 4 дискови спирачки. Единствената в Соц.лагера кола с 4 дискови спирачкиОще оттогава си имам скоба за натискане на спирачният цилиндър навътре. А за задните дискови спирачки мадеин Италия е известно , че се прибират с въртене. Трябва тренировки .
          не плачи толкова да не мислиш, че на VW задни дискови спирачки / ако ЕВЕНТУАЛНО има/ се сменят само поглед.Проблема при теб е само , ако въжетата за ръчната са силно корозирали и блокирали в броните.
          Аlfa Romeo 155 Aspirato T.Spark 2.0 8 V S.S.
          Вечна и памет .Отиде на скраб ."Четирите необозначени автомобила Alfa Romeo 155 Twinspark изфучаха по Виа Дел Коронари като изстребители по самолетна писта" (цит. Дан Браун -"Шестото клеймо" гл. 56)

          Comment


          • #6
            момчета кото и да си говорите на фиат-алфите смяната е песен пред класиките там смяната на задни накладки е придружена с доста цветущи реплики за маиките лелите и други италянски роднини от женски род

            Comment


            • #7


              Оф ти пък въжетата били клеясали. Много са си в ред даже пък и аз първо тях откачих. Не знам за полските фиати как е ама на баба лада отзад барабаните много забавно се ремонтираха едно време.
              Тая скоба ми е много интересна какво представлява и къде се завира щот хем място няма мамицата хем на плочките с феродото предвидливо има една пъпка дет предпазва цилиндърчето от въртене. Абе просто не трябва да оставяш диска да хваща ръб и тва си е
              Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
              Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
              Peugeot 508 RXH 02.2013

              Comment


              • #8
                Скобата е за прибиране на предните бутала, за задните няма как да се използва скоба (заради прибирането с въртене)(Бтв това и аз го научих на стария си Фиат 124 ). Аз отзад съм сменявал водачите и жилата за ръчната (бяха на дърво - не можех да мръдна лоста и с 1 зъб даже) без канал, но такава веселба чак не съм преживял. Явно не съм с толкова голям ръб на дисковете, макар, че има някакъв. От всичко каквото съм правил, за мен поне, по голямо мъчение от смяната на задната ключалка с емблемата няма по тая кола.
                75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
                155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
                FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
                Мненията са като задниците - всеки си има!

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от 75 2.0 turbo
                  момчета кото и да си говорите на фиат-алфите смяната е песен пред класиките там смяната на задни накладки е придружена с доста цветущи реплики за маиките лелите и други италянски роднини от женски род
                  Не си се наспал,не е верно,много бързо ги свалихме,отне един час на супорт за сваляне на буталцата и цялостно почистване Само дето трябва канал или подемник На 164 задните са като на Ауди 80 и 100,прави се инструмент с върток.На 155 са по-малки буталата и мога да кажа,че става перфектно ключ от стара съветска пералня Рига-13 И едните,и другите си имат предимства и недостатъци при обслужване,бих казал.На Гърлинг-системите задните бутала се връщат с навиване.
                  Аlfa 164 Super 2.5TD

                  Comment


                  • #10
                    Re: смяна на задни накладки, егати щуротията

                    Първоначално публикувано от kris11
                    Първоначално публикувано от Alexanderbb
                    Ама не очаквах да е чак толкова щурава работа това. И най-веселото е че спирачния цилиндър се прибира не с натис а с въртене, ерго за да отвориш челюстите трябва да си ги свалил вече. .
                    Ами момко навремето пак имаше1 италианска кола-/лиценз в Полша/ кола с 4 дискови спирачки. Единствената в Соц.лагера кола с 4 дискови спирачкиОще оттогава си имам скоба за натискане на спирачният цилиндър навътре. А за задните дискови спирачки мадеин Италия е известно , че се прибират с въртене. Трябва тренировки .
                    не плачи толкова да не мислиш, че на VW задни дискови спирачки / ако ЕВЕНТУАЛНО има/ се сменят само поглед.Проблема при теб е само , ако въжетата за ръчната са силно корозирали и блокирали в броните.
                    Колега можеш ли да снимаш тази скоба да видя какво представлява,че аз досега все с щангата се мъчех
                    1995 Alfa Romeo 145 1.6 Boxer - ex
                    2000 Alfa Romeo 166 2.4 JTD 136cv - ex
                    1995 Alfa Romeo 164 Q4 3.0 V6 24V 232cv

                    Comment


                    • #11
                      Евала аз това не съм го правил аз съм от Младост2!
                      Може да обнемим мнения и опит някой път?
                      Колега аз съм от Младост-3 и ако нямате нищо против да се включа и аз във вашата инициатива за самоучение
                      VANDER4ETO kara alfa 155 1.8 8v

                      Comment


                      • #12
                        Че аз не ползвам никви скоби става си с гаргите или с ключа от флекса
                        0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                        sigpic
                        Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                        Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                        Comment


                        • #13
                          Включвай се колега от моя страна няма проблем
                          Alfa Romeo 155 1.8TS 96 климатроник

                          Comment


                          • #14
                            Покрай смяната на лагера свалях спирачния апарат и не може да се начудя защо не се връща цилиндъра- нито с голяма отвертка ,нито с щанга. Сега вече се сещам защо на буталцето има 2 прореза на кръст. Мислех ,че там нещо не е в ред. Това с въртенето ,ако ми го беше казал някой друг(извън форума) много щях да се смея ,ама.....
                            166 JTD '02 ; 155 1.9TD BASE MY.95 ; 146 1.6TS Junior '98 - бракувана, продава се на части ; 155 1.8TS SILVERSTONE '94 -продадена

                            Comment


                            • #15


                              Абе щом си трябва ще си организираме голямо самоучилище на чист въздух и тва е. Само да е по-топло че тези три дни ми се видя малко нанагорно.
                              Що се отнася за въртенето на буталцето варианти бол след като е свален вече апарата, въпроса обаче е как да го завъртиш докато си е още на диска барабар с феродото, което го блокира да не се върти. (То ясно че тази блокировка е направена заради ръчната).
                              Що се отнася за нея предполагам че по-опитните ще възкликнат че откривам топлата вода, но за тези като мен дето за първи път се сблъскват с ремонт на Алфа ще напиша че регулиращата гайка за отпускане на въжето е точно под лоста, така че изобщо не е нужен канал за това упражнение.
                              И последно аз ли съм идиот или нещо подобно, ама обезвъдушаването на спирачките стана само на запален двигател, преди това педала си беше твърд като камък и невъзможен за натискане.
                              Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                              Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                              Peugeot 508 RXH 02.2013

                              Comment

                              Working...
                              X